نوشته شده توسط : مجله دلتا
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: شرایط ساخت و ساز کشور به مرز پرتگاه رسیده است و متاسفانه حاضر نیستند این شرایط را اصلاح کنند.
پیش فروش

پیش فروش در هر صنفی با بدنه اقتصادی آن ارتباط تنگاتنگ دارد. در شرایطی که امروز به کاهش ساخت مسکن هم رسیده این دو عامل سبب شده تا بازار مسکن به پرتگاه عمیقی کشیده شود. فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه بی توجهی ها به این امرباعث شده تا بخش مسکن و ساخت و ساز به لبه پرتگاه کشیده شود، گفت: کاهش ساخت مسکن در آینده تبعات بسیار زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت چراکه بخش مسکن ارتباط با چند صد فعالیت صنفی و اقتصادی داشته و با آن گره خورده است.

به گزارش مجله دلتا، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد : عدم توجه به صنعت ساختمان که یک صنعت کاملا پیشران اقتصادی است به ضرر اقتصاد و اشتغال خواهد بود، همچنین رونق بخش مسکن و ساخت و ساز یک امر بدیهی برای رونق اقتصاد است پس اینکه کاهش تولید مسکن تبعات دارد یا خیر؟ بله! قطعا بدانید که دولت به خوبی می‌داند که کاهش تولید مسکن چه تبعاتی دارد.

کاهش ساخت و ساز

قانون پیش‌ فروش ؛ ضدساخت و توسعه مسکن

فرشید پورحاجت خاطر نشان کرد: دولت باید ریسک در حوزه مسکن را بپذیرد، چرا که در چند سال گذشته در این خصوص اظهار نظرهای زیادی شده و الان هم اعلام می‌کنم که قانون پیش‌فروش مسکن ضد ساخت و توسعه مسکن است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان افزود: سالهاست که در مجلس به رغم اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت راه و شهرسازی و حتی کمیسیون عمران مجلس در خصوص قانون پیش فروش مسکن جلسات کارشناسی زیادی برگزار شده و اعلام شد که این قانون، قانون ناصوابی است و باید با ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود، اما بعد از گذشت 5 سال این قانون هنوز هم اصلاح نشده است و بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در بلاتکلیفی در مجلس به سر می‌برد.

پورحاجت افزود: قوانین مالیاتی روز به روز عرصه را بر فعالیت‌های حرفه‌ای تولیدکنندگان واقعی مسکن تنگ تر کرده است و متاسفانه با اینکه می‌بینیم سوداگران مسکن و دلالان نظم بازار مسکن را بر هم می‌زنند، اما هیچ قوانین مالیاتی بر آنها وضع نشده است.

وی تصریح کرد: شرایط ساخت و ساز کشور به مرز پرتگاه رسیده است و متاسفانه حاضر نیستند این شرایط را اصلاح کنند و تبعات این حوزه دوره های رونق و رکود 5 ساله‌ای است که باعث می‌شود هم شاهد جهش‌های بیش از حد قیمت‌ مسکن باشیم و هم اینکه به یکباره ساخت مسکن به شدت کاهش یافته و عرضه از تقاضا عقب بماند.



:: برچسب‌ها: اخبار مسکن , خبر گزارش , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فکرش را بکنید. نیمه شب در یک جاده منتهی به یک جای بکر در حال رانندگی هستید که ناگهان چرخ ماشین‌تان پنچر می‌شود. باران در حال باریدن است و صدای زوزه گرگ‌ها هم شنیده می‌شود... اگر با تور سفر کنید، هرگز در این موقعیت قرار نمی‌گیرید.
تورهای یک روزه

حتماً برایتان پیش‌آمده که در پاییز قرار یک سفر گذاشته‌اید، اما برخی از دوستان به دلیل داشتن بچه و فصل مدرسه، سفر را از دست‌ داده و یا کلاً آمدن‌شان کنسل شده‌است. شاید هم گاهی مجبور شده‌اید منتظر چند روز تعطیلی پشت سر هم بمانید تا دوست صمیمی‌تان بتواند همراه شما بیاید. اما جالب است به شما بگویم که برای تازه کردن روح و خوب کردن حال‌واحوال دل، حتی سفر یک‌روزه هم کفایت می‌کند؛ و چه بهتر که تور یک‌روزه باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهم این مطلب از صفحه گردشگری  مجله دلتا را از دست ندهید که هم با مزایای تورهای یک روزه آشنا شده و هم نکاتی جالب، راجع به سفر کردن با تور را از نظر بگذرانید.

سفر

در سفر با تور حسابی خستگی در کنید

وقتی با تور سفر کنید، نیمی از کارها را کس دیگری برایتان انجام می‌دهد چون لازم نیست حتماً خودتان رانندگی کنید. خودتان جا رزرو کنید یا خودتان فکر ناهار و شام باشید. احتیاجی نیست که جاهای دیدنی را شخصاً فهرست کنید یا مدت‌ها دنبال بهترین سوغات و صنایع‌دستی جایی که می‌روید، بگردید. کسی هست که به جای شما، همه این کارها را انجام دهد. از این بهتر هم مگه داریم؟ به‌علاوه راهنمای تور هر چیزی لازم باشد بدانید، به شما می‌گوید و بهترین مناطق را برای خوش‌گذرانی در یک روز تعطیل برای شما انتخاب می‌کند. خوب پس فقط بنشینید و خستگی در کنید.

خستگی در کردن

صرفه جویی در تورهای یک روزه

در سفر با تور مخصوصاً از نوع یک‌ روزه‌اش، می‌توانید پول کمتری خرج کنید و کاملاً غیرمستقیم صرفه‌جویی کنید؛ چراکه هتل‌دارها، مغازه‌های سوغات فروشی، متصدیان اماکن گردشگری و مکان‌های دیدنی به برگزارکنندگان تورها تخفیف می‌دهند. یعنی سفر برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. همین موضوع جذاب‌ترین بخش سفر با تور است. به‌علاوه اینکه بسیاری از جذابیت‌های سفر شما در مسیر رسیدن به مقصد است که حتماً با اتوبوس و دسته‌ جمعی خواهید رفت پس به‌راحتی از ترکشِ هزینه بنزین در امان خواهید بود.

هزینه سفر

دیدار با افراد خوش سفر

درست است که در تور با افراد مختلفی هم‌سفر هستید که شاید نیم بیشتر آن‌ها را نشناسید؛ اما جالب اینکه شما این شانس را خواهید داشت که با افراد خوش‌سفری همراه باشید که بعدها دوستان درجه یک شما خواهند شد. این‌طوری نه‌تنها کلی خوش می‌گذرد و خاطره عالی برای خود ثبت می‌کنید، بلکه به دایره دوستان و روابط اجتماعی‌تان هم افزوده می‌شود. بچه‌ها هم که همیشه از پیدا کردن دوستان جدید لذت می‌برند.

دوستی در سفر یک روزه

سفر با تور امنیت دارد

فکرش را بکنید. در همین پاییز  بالاخره به چند روز تعطیلی پشت‌ هم خورده‌اید، اما نیمه شب در یک جاده منتهی به یک طبیعت گردشگری بکر در حال رانندگی هستید که ناگهان چرخ ماشین‌تان پنچر می‌شود. باران در حال باریدن است و صدای زوزه گرگ‌ها هم شنیده می‌شود، لابه‌لای درختان هم که معلوم نیست چه کسی یا چه چیزی پنهان شده و به شما خیره است. خوب چرا در این وضعیت دلهره‌آور و ترسناک گیر بیفتید؟ اگر با تور سفر کنید، هرگز در این موقعیت قرار نمی‌گیرید. خصوصاً اینکه فقط یک روز را برای خوش‌گذرانی وقت داشته باشید. همچنین هیچ حیوان درنده و خزنده‌ای به شما آسیب نمی‌رساند چون راهنمای تور کلی اطلاعات در این زمینه در اختیارتان خواهد گذاشت؛ با افراد راه‌بلد و کاردان در سفرید و در بیراهه‌ها وقت یک‌روزه‌تان هم تلف نمی‌شود.

امنیت در سفر

یک روز و یک تور از بهترین ها

همه تورها چه پاییز و چه تابستان، چه یک‌روزه و چندروزه همه راهنماهای مخصوص به خود را دارند. چرا که او به بهترین چیزهایی که در سفر نیاز دارید آگاه است. این راهنما یک روزه بهترین‌ مقاصد سفر و بهترین اماکن دیدنی را می‌داند. بهترین غذا، بهترین رستوران، بهترین سوغات و …. همچنین بهترین مناطق برای اُتراق کردن را بلد است که خودتان به‌راحتی پیدا نمی‌کنید. پس اگر طالب بهترین ها هستید تورهای یک روزه آن را برایتان فراهم می‌کند.

بهترین ها در تور

حرف آخر

در مجموع سفر با تورهای یک روزه تجربه خوبی‌است. شما در همان یک روزی که می‌خواهید تا ظهر بخوابید و عصر یک نهاری بخورید و تا نیمه شب فرزندتان را در خیابان‌ها بچرخانید تا خستگی یک هفته مدرسه را در کند. بهتر است از همان یک روز لذت کافی را برده و با کلی خاطره و عکس و دوستان جدید به خانه بگردید.

لذت در تور یک روزه

 



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
می‌توان گفت جهنم دره پناهگاه صخره‌نوردان و کوه‌نوردان است. اگر شما یک کوه‌نورد، صخره‌نورد و یا یک دره‌نورد حرفه‌ای باشید، اینجااست که می‌توانید به بهترین شکل روح ورزشی خود را ارضا کنید.
جهنم دره

نمی‌دانم تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی عصبانی هستید از واژه‌ی «جهنم دره» استفاده کرده باشید؟ مثلاً منتظر دوستتان هستید و او بسیار شما را معطل نگه‌داشته، با وی تماس می‌گیرید و فریاد زده، می‌پرسید پس کدام جهنم دره‌ای هستی؟ جالب است به شما بگویم که اتفاقاً این تنها یک اصطلاح نیست، بلکه جایی به این نام واقعاً وجود دارد. دره ای به نام دره‌ی جهنم که بسیار دیدنی هم هست، سرسبز و بسیار خرم. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا واقعاً به دیدن جهنم دره برویم.

تصویر جهنم دره

جهنم دره کجاست؟

در استان آذربایجان غربی در نزدیکی روستای قریس دره‌ای سرسبز و پوشیده از درختان زیبا با آب‌وهوایی بسیار دل‌پذیر، پدید آمده که در زبان محلی آن را جهنم دره می‌نامند. این دره با پوشش گیاهی گوناگون و وسیع، تنوع گونه‌های جانوری، آبشار، چشمه‌های آب‌معدنی و ترکیب دره و قله‌های مرتفع، به یکی از مناطق بسیار دیدنی و بکر ایران تبدیل شده‌ است.

این‌جا یک دره‌ ۱۳ کیلومتری است که کف آن رودی جریان دارد که شاید تقصیر بیشتر جاذبه  های دیدنی این منطقه به گردن او است. شیب دره‌ ها بسیار تند است و احتمال سقوط در آن هم بسیار زیاد است. شاید باورتان نشود که این جهنم زیستگاه پرندگانی وحشی مثل عقاب و شاهین و حیواناتی چون خرس، آهو، کفتار و گراز است. حیات وحش کم‌نظیر اطراف دره نیز هر سال بسیاری از دوستداران طبیعت را به سوی خود می‌کشاند.

حیات وحش جهنم دره

چرا بهشت جهنم دره شد؟

انتخاب چنین نامی برای دره‌ای به زیبایی بهشت، به سالیان دور برمی‌گردد. بیشترین علت آن هم شیب تند صخره‌هایی‌است که عمق‌شان از۱۷۰۰ تا ۲۸۰۰ متر تخمین زده‌ شده که همواره خطرات زیادی برای اهالی این منطقه، خصوصاً ساکنان روستای قریس داشته است. به دلیل همین خطرات و تلفات جانی این دره و شکل قرارگیری دره‌ ها و مسیرهای تنگ و باریک‌اش پای کمتر کسی به آن می‌رسید، بنابراین جهنم دره محل بسیار فوق‌العاده‌ای برای پنهان شدن افرادی بود که به هر دلیل تحت تعقیب بوده و یا از دست کسی فرار می‌کردند. البته اگر خودشان از خطر سقوط جان سالم به در می‌بردند.

بهشت جهنم دره

در جهنم دره چه کنیم؟

جدا از تمام خطرات دره جهنم، این منطقه و دره زیبای آن، یکی از زیباترین نقاط دیدنی ایران است که می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی را در ذهن‎مان تداعی کند مثلاً اگر:

عکاسی کنیم

ترکیب بی‌نظیر کوه‌های بلند و دره‌های عمیق، رودخانه و پوشش گیاهی خرم، چشم‌انداز‌ های بسیار زیبا، وسیع و دل‌انگیز این دره، تصاویر به یادماندنی در قاب دوربین شما خواهد بود. همچنین فکرش را بکنید که در این‌ جا شما به‌ راحتی می‌توانید بسیاری از جانوران کمتر دیده‌ شده را سوژه عکاسی خود کنید.

عکاسی در جهنم دره

روح‎مان را تازه کنیم

طبیعت بکر، پوشش گیاهی انبوه، رودخانه‌ای که کف دره در جریان است، و آب‌وهوای فرح‌بخش جهنم دره، این منطقه را به بهشت‌ تبدیل کرده که دیدن آن‌ قطعاً روح‎مان را تازه می‌کند.

صخره‌ نوردی کنیم

می‌توان گفت جهنم دره پناهگاه صخره‌ نوردان و کوه‌ نوردان است. جایی که اگر شما یک کوه‌ نورد، صخره‌ نورد و یا یک دره‌ نورد حرفه‌ای باشید با تجهیزات کامل، می‌توانید قله‌ های دست‌نیافته این منطقه را فتح کرده و به بهترین شکل روح ورزشی خود را ارضا کنید.

صخره نوردی در جهنم دره

چطور برویم؟

برای لذت بردن از مناظرچشم‌نواز جهنم دره، باید به سمت شهرستان خوی در آذربایجان غربی بروید و سپس وارد جاده خوی- چالدران شوید و بعد از طی تقریباً 26 کیلومتر به روستای قریس برسید. در نزدیکی روستای قریس می‎توانید این دره زیبا را بیابید.

حرف آخر

با اینکه جهنم دره در گذشته، در مسیر راه ابریشم قرار داشت اما امروزه صعب‌العبور بودن مسیرهای این دره باعث شده است غیر از کوه‌ نوردان کمترکسی بخواهد به این بهشت گم‌شده سر بزند و غرق در زیبایی های آن شود، اما چه بهتر که حال دل‌مان خوب باشد حتی اگر بدانیم دره‌ های عمیق و پرتگاه‌ هایی ژرف سر راه زندگی‌مان قرار دارند.

جهنم دره دیدنی

 



:: برچسب‌ها: آذربایجان غربی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 98 99 100 101 102 ... 103 صفحه بعد